Testar once again

2012-04-10 / 13:06:11
Jag har börjat använda Shape Up Club och vägt till punkt och pricka min mat jag ätit under några dagar, jag har inte tänkt på att minska det för att gå ner i vikt och följa kaloriräknaren utan endast uppskatta hur mycket det egentligen är jag får i mig. Dom där extra 200 kalorierna varje måltid eller småätande som tillslut blir många bäckar små och ger mig överskott istället för underskott, vilket leder till antingen vara på samma vikt eller öka. Alla alternativ förutom det jag vill! Så efter en liten analys så har jag insett vad som är felet, jag underskattar kalorierna som maten innehåller. Och ja, kalorierna betyder en hel del tydligen, både i vilken form jag får i mig dem och när.

Mamma har köpt Katrin Zytomierskas LCHF bok. Jag är ju ingen LCHF-are själv men vore kul att läsa ändå. Men idag ska jag först och främst skriva klart min hemtenta och mitt svenska tal för nationellt prov. Åh jag önskar verkligen att jag får sluta skolan nu, jag har så himla mycket saker jag vill göra men som skolan njuter av att begränsa! Åh, den dagen jag aldrig mer behöver besöka Thorén Business School, den dagen! Lycka.


Jag har börjat använda Shape Up Club och vägt till punkt och pricka min mat jag ätit under några dagar, jag har inte tänkt på att minska det för att gå ner i vikt och följa kaloriräknaren utan endast uppskatta hur mycket det egentligen är jag får i mig. Dom där extra 200 kalorierna varje måltid eller småätande som tillslut blir många bäckar små och ger mig överskott istället för underskott, vilket leder till antingen vara på samma vikt eller öka. Alla alternativ förutom det jag vill! Så efter en liten analys så har jag insett vad som är felet, jag underskattar kalorierna som maten innehåller. Och ja, kalorierna betyder en hel del tydligen, både i vilken form jag får i mig dem och när.

Mamma har köpt Katrin Zytomierskas LCHF bok. Jag är ju ingen LCHF-are själv men vore kul att läsa ändå. Men idag ska jag först och främst skriva klart min hemtenta och mitt svenska tal för nationellt prov. Åh jag önskar verkligen att jag får sluta skolan nu, jag har så himla mycket saker jag vill göra men som skolan njuter av att begränsa! Åh, den dagen jag aldrig mer behöver besöka Thorén Business School, den dagen! Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback